Seria Betaclean
Środki czyszczące BETACLEAN zapewniają zaawansowane przygotowanie powierzchni i są istotną częścią procesu nanoszenia kleju w przypadku bezpośredniego szklenia, a także uszczelniania i klejenia paneli karoserii. Dodatkowo BETACLEAN ™ może być stosowany do usuwania nadmiaru nieutwardzonego kleju z różnych wykończonych i niewykończonych powierzchni.
Dzięki sprawdzonemu doświadczeniu w zapewnianiu wyjątkowej wydajności, obniżaniu kosztów i skróceniu czasu montażu, nasze systemy uretanowe klejenia szkła są stosowane przez producentów oryginalnego sprzętu na całym świecie.
Środki czyszczące BETACLEAN, podkłady BETAPRIME i kleje BETASEAL razem stanowią kompletne rozwiązanie w zakresie klejenia szkła, klejenia strukturalnego i uszczelniania.
Zastosowanie:
- Lekkie materiały (laminaty z włóknem szklanym, tworzywa termoplastyczne, oraz olefiny).
- Okładziny.
- Spojlery.
- Nakładki nadkoli.
- Uszczelnianie.
Zalety:
- Skutecznie i bezpiecznie czyści powierzchnie.
- Szybkie i łatwe czyszczenie.
- Doskonała wydajność na szkle i ceramice samochodowej.
- Kompatybilny z zaawansowanymi technologiami lakierniczymi.
- Systemy bez podkładu do malowania.
- Bezpieczny czas odjazdu do 30 minut.
- Dostępne produkty o wysokiej i średniej lepkości.
- Zapewnia jakość zatwierdzoną przez producenta na rynku wtórnym.
Betaclean 3350
Jest produktem służącym do usuwania brudu i smarów z powierzchni tworzyw sztucznych, szklanych i z elementów pokrytych farbami.
Dane techniczne:
Składnik podstawowy: Heptan
Kolor: Bezbarwny, przezroczysty
Gęstość: 0,68 g/cm3 w 23°C
Temperatura zapłonu: -4°C
Instrukcja użycia:
Wytrzeć zabrudzoną powierzchnię niepylącym papierowym ręcznikiem nasączonym Betaclean 3350. Wskazane jest wykonanie wcześniejszych testów.
Termin przydatności do użycia: 12 miesięcy w nie otwartych pojemnikach
Dostępne w opakowaniach opakowania o pojemności: 125 ml, 1000 ml i 189 l.
Betaclean 3300
Jest produktem służącym do czyszczenia powierzchni szklanych, ceramicznych, enkapsulowanych (PUR-RIM, PVC) i kleju PUR preaplikowanego w technologii PAAS.
Dane techniczne:
Składnik podstawowy: Woda demineralizowana
Kolor: Lekko niebieski, przezroczysty
Gęstość: 0,98 +/- 0,01 g/cm3 w 23°C
PH: ok. 7
Instrukcja użycia:
Spryskać zabrudzoną powierzchnię Betaclean 3300, a następnie wytrzeć do sucha niepylącym papierowym ręcznikiem.
Termin przydatności: Do użycia 12 miesięcy w nieotwartych pojemnikach.
Betaclean 3000
Środek czyszczący do usuwania pozostałości zanieczyszczeń oraz nieutwardzonych pozostałości BETASEAL i BETAMATE, można stosować na powierzchniach typu: szkło, farby i tworzywa sztuczne.
Dane techniczne:
Baza: Methylethylketone
Kolor: Bezbarwny, transparentny
Gęstość: 0.81 +/- 0.02 g/cm3 at 20°C
Punkt zapłonu: -4°C
Stosowanie:
Zanieczyszczoną powierzchnię przetrzeć BETACLEAN 3000 nasączoną, niezawierającą pyłu i zanieczyszczeń chusteczką lub ściereczką. Zaleca się wykonanie wstępnej próby na podłożu.
Okres przydatności: 6 miesięcy po otwarciu (Patrz data ważności na opakowaniu)
Opakowanie: 1000 ml aluminiowa butelka
Są częścią systemów klejenia BETASEAL, aktywatory BETAPRIME do szyb i karoserii poprawiają przyczepność do konstrukcji pojazdów i zapobiegają rdzewieniu w przypadku małych nacięć i zadrapań. Upraszczają również montaż szyb w celu klejenia strukturalnego i uszczelniania.
Primery BETAPRIME są dostępne w różnych formułach z optymalnymi korzyściami dla określonych zastosowań, spełniają wszystkie wymagania OEM i są dostępne na całym świecie dla klientów OEM i części zamiennych.
Zastosowanie:
- Stacjonarne szyby samochodowe.
- Dachy panoramiczne.
- Poszycie pokryw bagażnika.
- Podsufitki.
Zalety:
- Doskonała stabilność UV.
- Łatwość użycia.
- System upraszcza aktywację powierzchni klejenia.
- Szybsze łączenie podkładu / kleju.
- Naprawy na rynku wtórnym.
BETAWIPE VP 04604
Jest bezbarwnym promotorem adhezji do szkła, powierzchni emaliowanych oraz reaktywator do jednoskładnikowych primerów do szkła. Do stosowania w połączeniu z klejem / uszczelniaczem PUR
Właściwości:
Aktywator na bazie rozpuszczalnika o krótkim czasie otwartym.
Dane techniczne:
Baza: Silany
Kolor: Bezbarwna, delikatnie żółta
Pigmenty: brak
Gęstość: 0.784 – 0.790 g/cm³
Zawartość składników stałych 1.4 – 2.1%
Lepkość DIN-cup 2mm 48 – 50.8
Minimalny czas otwarty 1 minuta / chusteczkami niepozostawiającymi włókien, przetrzeć na mokro, wytrzeć do sucha
Maksymalny czas otwarcia 8h / chusteczkami niepozostawiającymi włókien, przetrzeć na mokro, wytrzeć do sucha.
Temperatura pracy 10°C – 40°C
Betaprime 5500
Jest promotorem adhezji do szkła i substratów ceramicznych, stosowanym wyłącznie z klejami poliuretanowymi Betaseal i Betamate.
Dane Techniczne:
Baza: Poliizocyjaniany
Kolor: Czarny
Pigment: Sadza
Gęstość: 0.933 +/-0,02 g/cm3. W 23°C
Lepkość DIN-cup 4: <14 s w 23°C
Temperatura zapłonu: – 6°C
Temperatura pracy: Optymalnie 10 do 40°C
Szybkość parowania: min ok 5 min w 23°C /50% wilg wzgl.
Powierzchnia powinna być sucha
Betaprime 5404
Primer zwiększający przyczepność do stosowania na podłożach malowanych i z tworzywa sztucznego.
Do stosowania z poliuretanowymi klejami/uszczelniaczami firmy Dow Automotive.
Primer z krótkim czasem otwarcia.
Dane techniczne:
Baza: Poliizocyjaniany
Kolor: Czarny
Pigment: Sadza
Gęstość: 0.88 – 0.93 g/cm3.
Zawartość stałych składników: 20 – 26%
Lepkość DIN-cup 4mm po 3 dn. w 40°C: 11.1 – 12.9
Minimalny czas otwarcia: 5 minut / aplikacja filcem
Maksymalny czas otwarcia: 8 godzin / aplikacja filcem
Reaktywacja: Możliwa jednorazowa reaktywacja za pomocą BETAPRIME 5404/ maksymalny czas otwarcia 8 godzin.
Temperatura procesu: 10°C – 40°C
Seria Betamate:
Kleje strukturalne BETAMATE dostarczają zaawansowanych rozwiązań do łączenia ze sobą tych samych i różnych podłoży, zamknięć struktur nadwozia, umożliwiając lepsze przenoszenie obciążeń, sztywność pojazdu, trwałość, elastyczność konstrukcji i zmniejszenie masy.
Kleje strukturalne BETAMATE zapewniają wysoką przyczepność do podłoży samochodowych, takich jak stal, aluminium, magnez i kompozyty. Zastępuje spawy i mechaniczne elementy złączne, zmniejszając zmęczenie i awarie często spotykane w tradycyjnych procesach oraz znacznie zwiększając wydajność produkcji.
Zastosowanie:
- Autobusy, ciężarówki, kolej, pojazdy specjalistyczne i motoryzacja
- Strukturalne klejenie stali, aluminium, magnezu i kompozytów
- Panele boczne, dachy, drzwi bagażowe, konstrukcja nadwozia
- Naprawy serwisowe
- Aluminiowe elementy podwozia / układu napędowego
- Aluminiowe profile
- Klejenie dachów aluminiowych lub kompozytowych
- Klejone konstrukcje siedzeń
- Klejenie odlewów aluminiowych do profili
- Kokpity, Integracja części kompozytowych
- Kołnierze do pokryw pokładowych
- Drzwi
- Przedziały silnika
- W pełni aluminiowe nadwozia pojazdów
- Maski
- Elementy nośne
- Magnezowe kolumny zawieszenia
- Szyny
- Panele dachowe
- Podłoga do przyczep
Zalety
- Przyczynia się do zmniejszenia wagi konstrukcji, elastyczności i bezpieczeństwa
- Łączy różne materiały i trudne do zgrzewania podłoża, w tym stal o wysokiej wytrzymałości, aluminium i magnez
- Zwiększa trwałość, zmniejszając zmęczenie i awarie, które często występują wokół zgrzewów punktowych i elementów spawanych
- Zabezpiecza przed warunkami środowiskowymi powodującymi korozję
- Zapewnia możliwość obniżenia kosztów poprzez zmniejszenie ilości spawów i grubości bez utraty właściwości mechanicznych
- Testy laboratoryjne i testy w całym pojeździe, nowych odpornych na zderzenia klejów konstrukcyjnych wykazały lepszą wydajność bez zwiększania masy
Betaseal 1527
Jest klejem jednoskładnikowym, o średniej lepkości, wiążącym pod wpływem wilgoci.
Charakteryzuje się bardzo szybkim procesem wiązania i krótkim czasie bezpiecznego odjazdu samochodu po wymianie szyby Zaprojektowany został do montażu szyb samochodowych na rynku wtórnym. Posiada wysoki moduł sprężystości i bardzo niską oporność elektryczną. Dzięki swojej charakterystyce zwiększa sztywność pojazdu i może być użyty do montażu szyb ze zintegrowaną anteną radiową.
Betaseal 1527 EP musi być stosowany wraz z odpowiednimi środkami do przygotowania powierzchni klejonej.
Dane techniczne:
Składnik podstawowy: Prepolimery poliuretanu
Kolor: Czarny
Gęstość: ok. 1,4 g/cm3 w 23°C
Zawartość substancji stałych: > 95 %
Temperatura zapłonu: > 100°C
Temperatura pracy: od 0 do 40°C
Temperatura aplikacji kleju: min 10°C do max. 40°C przy użyciu narzędzi standardowych lub elektrycznych
Czas otwarty: 8-12 min w 23°C przy 50% wilg. wzg.
Stabilność mechaniczna: Bardzo dobra
Pyło-suchość kleju: ok. 10 min w 23°C/50% wilg wzg.
Szybkość wiązania: >3,5 mm/24 godz. w 23°C/50% wilg wzg
Siły rozciągające (DIN 53 504): 4,5 MPa
Rozciągliwość do zerwania (DIN 53 504): ok. 400%
Wytrzymałość na ścinanie (EN 1465): >4,5 MPa (warstwa kleju 2 mm)
Moduł G: ok. 2,5 MPa przy 10% naprężeniu po utwardzeniu
Pamięć po odkształceniu (EN 27 389): ok. 99%
Twardość Shore A (DIN 53 505): ok. 75
Oporność elektryczna: >109 Ωcm
Wytrzymałość na ścieranie: Wysoka
Stabilność temperaturowa: Od -40°C do 45°C, krótkotrwała od 46°C do 100°C,
Wytrzymałość chemiczna: Wysoka wytrzymałość na roztwory wodne, benzynę, alkohol i oleje mineralne. Częściowa odporność chemiczna na działanie estrów, ketonów, węglowodorów aromatycznych chlorowcopochodnych węglowodorów.
Betaseal 1407
Jest poliuretanowym klejem jednoskładnikowym o wysokiej lepkości, wiążącym pod wpływem wilgoci. Zaprojektowany do montażu szyb samochodowych z bardzo krótkim czasem wiązania. Dzięki wysokiej wartości modułu G oraz niskiej przewodności elektrycznej zwiększa sztywność pojazdu i może być użyty do montażu szyb ze zintegrowaną anteną radiową. Musi być stosowany Łącznie z odtłuszczaczem i aktywatorem.
Wszystkie produkty Dupont wyprodukowane w porozumieniu z producentami m.in. samochodów z uwzględnieniem ich potrzeb oraz specyfiki. Produkty są dostosowane do specjalnych wymagań określonych przez klienta.
Użycie produktu do innych zastosowań niż podane w opisie powinno być uzgodnione z Serwisem Technicznym Dupont i przeprowadzone po wykonaniu odpowiednich testów.
Dane techniczne:
Składnik podstawowy: Prepolimery poliuretanu
Kolor: czarny
Gęstość: 1,37 g/cm3 w 23°C
Temperatura zapłonu: > 100°C
Temperatura otoczenia: od -5 do 40°C
Temperatura aplikacji: od -5 do 40°C
Zawartość substancji stałych: > 95 %
Czas otwarty (czas aplikacji): ok. 15 min w 23°C przy 50% wilg. wzgl.
Czas gotowości pojazdu po montażu (SDAT): 4 godz. w temp. od -5°C do 40°C
Stabilność mechaniczna: dobra
Szybkość wiązania: ok. 3,1 mm/24 godz. w 23°C/50% wilg.wzgl.
Siły rozciągające (DIN 53 504): > 5 MPa
Rozciągliwość do zerwania (DIN 53 504): ok. 300%
Wytrzymałość na ścinanie: >5 MPa (wysokość warstwy kleju = 2 mm)
Moduł G: 2 MPa
Twardość Shore A (DIN 53 505): >58
Oporność elektryczna: 1 x 10-9 Ωcm
Odporność na ścieranie: wysoka
Stabilność temperaturowa: -40°C do 100°C
Wytrzymałość chemiczna: Wysoka wytrzymałość na roztwory wodne, benzynę, alkohole i Oleje mineralne. Częściowa odporność chemiczna na działanie estrów, ketonów, węglowodorów aromatycznych i chlorowcopochodnych węglowodorów.
Betamete 7120
Jednoskładnikowy klej utwardzany wilgocią o doskonałej odporności na ugięcia w oparciu o chemię poliuretanową. Klej utwardza się pod wpływem wilgoci z otoczenia, a tworzenie i utwardzanie powierzchni kleju zależy od wilgotności, temperatury i wielkości aplikacji.
Właściwości
Nadający się do przetwórstwa na zimno, o średniej lepkości, klej o niskim module sprężystości, o doskonałych właściwościach odporności na promieniowanie UV. Podkład nie jest wymagany przy nakładaniu na farby samochodowe
Dane techniczne:
O ile nie podano inaczej Test przeprowadza się w 23 ° C / 50% wilgotności względnej.
Baza: Prepolimery poliuretanu
Kolor: Czarny
Gęstość: 1,22 – 1,26 g/cm3
Zawartość stałych składników: Min. 98%
Lepkość (met. Ballana, 4 mm dysza, ciśnienie robocze 4 bar): 12 – 20 g/min
Temperatura procesu: 10 – 40°C
Czas skórkowania: 25 – 45 min.
Szybkość wiązania po 48h: min 3.5 mm
Opadanie, pionowe przechylenie ściany: max 30°
Twardość Shore A (DIN 53 505): 55 – 65
Wytrzymałość na ścinanie (DIN EN 1465): min 5.0 MPa po 7 dniach
Wytrzymałość na rozciąganie (DIN 53 504): 9 MPa
Wydłużenie przy zerwaniu (DIN 53504): > 500%
Moduł G: 1.0 – 1.5 MPa
Specyficzny rezystywny opór elektryczny: 10⁶ Ωcm
Stabilność temperaturowa: –40°C to 100°C
Odporność na substancje chemiczne: Wysokoodporny na wodne roztwory chemiczne, benzynę, alkohol i oleje mineralne; warunkowo odporny na estry, ketony, węglowodory aromatyczne i chlorowane.